2014. augusztus 9., szombat

Gyurma házilag

Csütörtökön Réka receptje alapján főztem a gyerekeknek gyurmát.
A recept:

20dkg finomliszt
10 dkg só
3 dl víz
1 evőkanál étolaj
1 tk citromsav

Összekeverjük és folytonos keverés mellett főzzük. Réka figyelmeztetett, hogy hamar nehéz lesz keverni, az alapanyagok valóban gyorsan besűrűsödtek és gyurma szerűvé váltak. Addig főztem amíg az egész össze nem állt és már képtelenség lett volna tovább keverni. 

Miután kicsit kihűlt a gyurmánk átgyúrjuk és ekkor lehet színezni ételfestékkel vagy kakaóval,pirospaprikával, curryvel, mindennel ami fog. Később a gyurma nem fog fogni.




Este jól is jött a gyurma, Julinak pont annyi ideig tartott egy gyurma baba elkészítése, ameddig én kitrágyáztam az istállót. (Csütörtökön egyedül voltam a gyerekekkel, de megígértem, hogy az állatokat is ellátom. Néha a kettőt nehéz egyszerre, ilyenkor valamivel jó lefoglalni a gyerekeket.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése